fbpx

FAQ Flexwerken

Lees hier de meest gestelde vragen over flexwerken, vergaderen of kantoor huren.

Veelgestelde vragen

Voor wie is Nomadz geschikt?

Of je nu starter, student of ZZP’er bent, in loondienst aan projecten werkt of als ondernemer meerdere medewerkers in dienst hebt, iedereen kan bij Nomadz aan de slag! 80% van de leden is echter ZZP’er. Overweeg je lid te worden? Probeer dan een dag flexwerken gratis uit!

Voor wie is Nomadz niet geschikt?

Als je de hele dag moet bellen of overleggen is Nomadz minder geschikt. Wij hebben wel afgesloten ruimtes hiervoor maar deze zijn niet bedoeld om continu bezet te houden. Wel kun je dan overwegen een kantoor te huren of een kantoorabonnement te nemen. Er wordt bij Nomadz vooral hard gewerkt en ook wel genetwerkt, maar verwacht geen startup-cultuur.

Hoe groot is Nomadz?

Om precies te zijn: één vestiging van 300 m2, verdeeld over:

  • De algemene/flexwerkruimte (180 m2)
  • Acht kleine kantoren (elk 10 m2)
  • Twee grotere kantoren
  • Twee zoomrooms
  • Twee belhokken
Wat kenmerkt Nomadz?

Nomadz kenmerkt zich door de informele sfeer. Hier komen vooral hardwerkende ZZP’ers die niet alleen thuis willen werken maar graag een babbeltje maken, samen lunchen en er soms gezamenlijk erop uit gaan. In de algemene ruimte wordt vooral in stilte gewerkt en Nomadz ziet er met veel kleur, licht en planten spik-en-span uit!

Wat houdt de cookiedeal in?

Als je serieus overweegt lid te worden kun je in ruil voor koekjes een gratis dag flexwerken. Wij horen graag wat je doet en waar je naar op zoek bent. Wij leggen je uit hoe het hier werkt en waarom het zo leuk is bij Nomadz. Kom je alleen (eenmalig) werken (en neem je geen koekjes mee) dan betaal je gewoon ons dagtarief.

Overleggen

Kan ik bij Nomadz bellen en overleggen?

In de algemene ruimte wordt in principe niet gebeld of overlegd. Hiervoor hebben we belhokken, zoomrooms en kantoren beschikbaar. Huurders kunnen hier in principe gratis gebruik van maken. 

Kan ik bij Nomadz klanten ontvangen?

Zeker! Ontvang je kort bezoek? Dan doen we niet moeilijk. Voor een afspraak met een collega of een klant kunnen huurders een kantoor huren met 50% korting. Voor teamleden of bezoekers die willen flexwerken kun je een (halve) dagpas bestellen, of een strippenkaart nemen.

Kan ik bij Nomadz workshops of vergaderingen organiseren?

Jazeker! Hiervoor hebben wij minimaal één flexibel inzetbaar kantoor beschikbaar die plaats biedt aan 6 personen en minimaal twee kantoren voor 1-op-1 gesprekken.

Krijg ik als lid korting op de zaalhuur?

Ja, als lid of met een strippenkaart krijg je 50% korting op onze kantoorruimtes.

Locatie

Waar zitten jullie precies?

Onze flexwerkplek bevindt zich in bedrijfsverzamelgebouw BINK36 op de Binckhorst in Den Haag. Wij zitten in het eerste (C) gebouw op de derde verdieping. Houd daar rechts-rechts aan en je ziet unit C348 aan je rechterhand.

Hoe is de bereikbaarheid?

Goed! Wij zitten op 15 minuten loopafstand van Den Haag CS en HS. De tram is op 5 min. loopafstand en met een paar minuten rijden zit je op de snelweg. Op het parkeerterrein van BINK36 kun je voordelig parkeren en overdekt je fiets stallen.

Hoe zit het met parkeren?

BINK36 heeft een eigen parkeerterrein. De eerste 2 uur is gratis, daarna betaal je 4 euro per uur. Leden betalen 1 euro voor max. 5 uren parkeren en 2 euro voor een dagkaart. Kom je voor een cookiedeal, (halve) dagpas of open dag? Dan krijg je een gratis uitrijkaart!

Abonnement

Heb ik een abonnement nodig voor Nomadz?

Nee, iedereen kan bij ons terecht. Je kunt bijvoorbeeld een dagpas kopen of een kantoor huren. Kom je vaker, dan kun je een (voordeliger) abonnement nemen op een flexwerkplek, zoomroom of kantoor.

Zit ik met een abonnement ergens aan vast?

Nee, wij hebben geen (jaar)contracten. Je betaalt alleen voor de komende maand en elk abonnement is hierna direct opzegbaar, te wijzigen of pauzeren.

Kan ik halverwege de maand starten?

Ja, bij je aanmelding kun je een startdatum opgeven. De eerste factuur wordt dan naar rato gerekend. Dit betekent dat je alleen voor de restererende dagen van die maand betaalt, en ook slechts dat deel van de uren kunt gebruiken.

Rekenen jullie inschrijfkosten, borg of btw?

Voor flexwerken betaal je geen inschrijfgeld of borg. Allene op onze Virtual Office zit borg en aanvullende voorwaarden. Alle bedragen op onze website zijn excl. btw dus die 21% komt er nog wel bij.

Kan ik mijn abonnement gaandeweg wijzigen?

Ja, in je account kun uren bijkopen of je abonnement voor de volgende maand aanpassen naar meer of minder uren.

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?

Ja, als je bijvoorbeeld op vakantie gaat of geen opdracht hebt kun je je abonnement onbeperkt pauzeren. Je krijgt dan ter herinnering maandelijks een 0 euro factuur en geen korting op kantoorruimtes.

Bieden jullie ook kortingen?

Ja, studenten en starters krijgen het eerst halfjaar korting op het lidmaatschap. Neem hiervoor contact met ons op. Leden krijgen 50% korting op de huur van kantoorruimtes.

Hoe worden de uren bijgehouden?

Je houdt zelf je uren bij en hoeft deze niet te overleggen. Kom je uren tekort, dan vertrouwen we erop dat je extra uren afneemt of van abonnement switcht.

Kan ik mijn uren flexibel inzetten?

Ja, je kunt de uren uit je abonnement per maand op ieder moment spenderen. Zo kun je de ene week veel werken en andere weken weinig. Uren meenemen naar een volgende maand mag strikt genomen niet, maar kan in overleg bijna altijd.

Kan ik Nomadz als post- of registratieadres bij de KvK gebruiken?

Uitsluitend leden met een parttime of fulltime abonnement of een eigen kantoor kunnen onder voorwaarden een Virtual Office abonnement afnemen. Hiermee kun je het Nomadz-adres gebruiken als registratie-, post- en/of bezoekadres bij de Kamer van Koophandel. In dit geval krijg je ook een eigen postvak bij Nomadz.

Faciliteiten

Op welke extra’s kan ik rekenen?

Flexwerken is altijd inclusief koffie, thee, limonade, printen, wifi, skyline view en de gezelligheid van samen werken en lunchen.

Kan ik mijn eigen spullen achterlaten?

Flexwerken is bijna altijd op basis van “clean desk”. Als je vertrekt, laat je je bureau dus leeg en schoon achter. Je kunt wel wat spullen kwijt in onze kastjes. Een afsluitbare (dossier)kast is ook op aanvraag. Als je een fulltime “Private desk” huurt, kun je wel je spullen op je bureau laten liggen.

Kan ik een extra monitor gebruiken?

Ja, je kunt gratis een monitor van Nomadz lenen of je eigen monitor meenemen en in de monitorkast stallen (wel op eigen risico).

Wat zijn de lunchopties?

De lunch is bij Nomadz vaak het startpunt van een kennismaking en een leuk gesprek! Je kunt je eigen lunch meenemen of wat bereiden in onze keuken. Hiervoor hebben we een koelkast, vriezer, magnetron, airfryer, tostiapparaat, broodrooster, kookplaatje (alleen voor opwarmen), snijplanken, schalen, borden en bestek beschikbaar.

Je kunt je lunch ook halen bij Bink’s Corner of Tropa café. Deze zitten in het M gebouw op de begane grond. Online (gezamenlijk) iets bestellen kan natuurlijk ook.

Het nuttigen van de lunch kan aan ons kookeiland, in de kantine, op het grote achterterras of gewoon aan je bureau.

Zijn er gezamenlijke activiteiten?

Zeker! Rond de kerst organiseren we onze jaarlijkse potluck, waarbij Nomadz wordt omgetoverd tot een restaurant en waarbij iedereen wat inbrengt. Leden organiseren hiernaast geregeld uitjes zoals zeilen, naar het theater, klimmen, museum enz. enz.

Meer zien in plaats van lezen?
Neem dan een kijkje bij onze foto’s.

aanmelden